3 augustus 2011

Updeet 10 in 11

We zijn de helft van het jaar al een tijdje voorbij en ik zie tot mijn grootste ergernis dat ik nog heel veel moet doen voor dit project.
Ik moet dringend nog foto's posten, zodat er nog doorstrepingen bij komen. Maar al bij al zie ik het nog steeds zitten.

- mijn galakleedje maken
(heb stof en patroon al, nu nog het maken zelf!)
 
- carnavalskleding voor de kids maken (en voor mama zelf?)
Ninja en hofdame zijn klaar geraakt tegen 4 maart. Zus heeft een andere carnavalstenue gekozen.
MAAR  we hebben wel nog alle 3 een kostuum nodig (zus en ik heks, broer Harry potter). -> de capeis klaar, zus haar kleed staat ook ineen, enkel nog de riem en mijn kleding, die moet weer langer wachten.

- gordijnen voor de kamer van mijn zoon maken, en voor die van mijn dochter
Broer afwerken en zonnewering in steken, zus heb ik stof al en is alles opgemeten
 
- afsluitbare map maken voor mijn receptenverzameling
De recepten worden nagezien en geklasseerd, maar de map, dat wordt een zakje voor de steekkaartjes waarop de recepten staan. Het patroontje is al klaar, nog stof kiezen en me ervoor zetten.
 
- starten met diepvrieskoken, niet noodzakelijk voor een maand, maar toch voor 2 weken
Een keer een weekplan van 2 weken uitgewerkt en me redelijk goed aan gehouden, ook met diepvriesschotels, maar door de vakantie valt het weer in het water. Daarom voorlopig maar werken met weekplannen en weekmenu’s van 1 week (dat werkt goed!!)

- transportspullen voor de borduurmachine maken (voor de hoepels en dergelijke)
Voor spoelen en ondergaren is het klaar, de zak voor de machine heb ik door rugpijn gekocht
Nog te doen, de hoepels (3), iets om versteviging mee te nemen.

- begonnen projecten afwerken (en dat zijn er nogal wat)
Hier starten we met:
het versmallen van groene rok,
tuniek afwerken
broer zijn legerbroek afwerken
de slaapzakken afwerken
setje van Ottobre afwerken
het picknickdeken voeren, met waterwerende stof

- gepersonaliseerde kussen maken voor elk van de kinderen en voor mezelf

- lingerie (proberen) maken
een tankini staat deze maand gepland, het setje van ottobre is klaar, maar vind ik niet zo geslaagd
- mijn eigen wishlist eens inkorten en niet de ganse tijd voor de kinderen dingen maken
Klein probleem, mijn wishlist vergroot alleen maar, in plaats van te verkleinen, maar er wordt aan gewerkt. En nu met de uitdaging heb ik weer een extra motivatie om aan dit punt te werken.

Ja, ik heb dus nog wel wat bij te werken. Maar ik zie het nog steeds zitten. Bij deze een nieuw voornemen, tegen mijn verlof (binnen enkele weken) zou ik graag nog 2 puntjes afgestreept krijgen en nog enkele onderverdelingen. Als ik de voorbereiding bekijk, zou het moeten lukken, dus blijven we heeeeeeel positief.

Greetz

1 opmerking:

  1. lastig he, onze ogen zijn altijd groter dan de hoeveelhied tijd die we hebben om al onze ideeen ook tot uitvoer te brengen. Toch is het lekker om zo nu en dan wat af te kunnen strepen, ook al gaat het niet snel. Gewoon lekker doorgaan, we hebben geen haast!

    BeantwoordenVerwijderen